Slokbij

“Opgelet! Hier is de sluwe Slokbij! 🕵️‍♀️

Deze bij is een zogenaamde ‘koekoeksbij’. Dat betekent dat ze haar eitjes legt in de nesten van andere bijensoorten, zodat haar larven profiteren van het voedsel dat door de ‘gastheer’ is verzameld.

Een beetje brutaal, maar wel een belangrijk onderdeel van het ecosysteem! Ook voor de Slokbij en haar gastheer-bijen is een bloeiend Noord essentieel. Hoe meer bloemen en nestplekken we hebben dankzij de BioBlitz Buurtbij Battle, hoe beter de balans blijft en hoe meer leven we aantrekken.

Steun het hele bijenleven in Noord! Stem op de BioBlitz Buurtbij Battle. 

🐝

Maak jij Noord groener, gezonder en gezelliger?

Alvast een dikke bzzz bedankt!

Namens alle bijen in Noord,

🐝  de Buurtbij!